Kategoriat
Elokuvat Nyt Teatterissa

Space Jam: A New Legacy on surkeasti epäonnistunut markkinointitemppu

NBA:ssa pelaava Lebron James osaa ainakin tehdä rahaa. Nyt hän on tuottanut uuden version legendaarisesta Space Jamista yhdessä Warner Brothersin kanssa. Lopputulos on lähinnä naurettavan surkea.

Elokuvassa keskitytään lähinnä Jamesin oman egon markkinointiin ja pönkittämiseen. Samalla Warnerin markkinointiosasto on työntänyt leffan täyteen surkeaa tuotesijoittelua. Mukana on viittauksia ainakin Harry Potteriin, Matrixiin, Casablancaan ja Batmaniin.

© 2021 Warner Bros. Entertainment Inc. All Rights Reserved.

Tämä elokuva ja sen tekijät käyttävät kohderyhmäänsä, eli lapsia markkinoinnin välikappaleina törkeällä tavalla. Viihtymisen varjolla varmistetaan, että lapset käyttävät ja levittävät Jamesin ja Warnerin tuottamaa sälää.

Mihin oli kadonnut alkuperäisen vuonna 1996 ilmestyneen Space Jamin viehkeys ja lämpö. Tuon originaalin pääosassa nähtiin kaikkien aikojen legendaarisin koripalloilija Michael Jordan. Totta kai tuossakin elokuvassa markkinoitiin surutta Jordania, mutta se osattiin kuitenkin hoitaa tyylillä. Tässä uudessa versiossa tyylistä ei ole tietoakaan,

Vanhassa versiossa Väiskille ja muille Warnerin piirroshahmoille annettiin oikeasti tilaa ja aikaa. Nyt valokeila oli jatkuvasti suunnattu Lebroniin, mutta kun kaveri ei osaa näytellä. Muutenkin näyttelijöiden suoritukset olivat hieman jäykkiä.

Toivottavasti James tajuaa jättää näyttelemisen ammattilaisille ja keskittyy itse pallojen pussittamiseen.

Tämä uusi Jami sen todistaa, kaikkia klassikoita ei pitäisi keksiä tai kopioida uudestaan.

Space Jam: A New Legacy on nyt elokuvateattereissa.

Trailer: Leffat

Teksti: Juho Kojima