Minulle niin tärkeä Finnkino on mennyt tekemään jotain todella typerää.
Mitä saadaan, kun vanhat, mutta toimivat sivut korvataan uudella sivustolla, joka on todella sekava, kömpelö ja hidas. Noh, sekasortohan siitä tulee. Jos tuo oli Finnkinon tarkoitus, niin bravo, olette tehneet hienoa työtä.
Vanhan sivuston valikkorakenne oli selkeän yksinkertainen. Tieto oli selkeästi esillä, ja lippujen ostaminen oli helppoa ja nopeaa. Teattereiden ohjelmatiedot olivat parin klikkauksen päässä.
Nyt tuo helppous on korvattu kokonaisuudella, jonka toteutuksessa asiakkaan käyttökokemus on heitetty armotta roskakoppaan.
Lippujen ostosta on tehty epäselvä prosessi, jonka suorittaminen vaatii liian monta hiiren näpäytystä. Lipputyyppien valinta oli liiankin haastavaa. Teattereiden ohjelmistojen ja aikataulujen läpikäynti oli monimutkaista ja hermoja raastavaa.
Eräs perustieto puuttuu uusilta sivuilta kokonaan. Näytöksen päättymisaikaa ei löytynyt sitten mistään.
Finnkinon tulisi aina uutta tehtäessä mennä asiakaskokemus edellä, sillä muuten ne vähätkin asiakkaat katoavat.
Teksti: Juho Kojima
